Pressemeddelelse - Xtreme Mandehørm 2019

Firmaidræt Slagelse, som står i spidsen for Ladies Mud Race og Xtreme Mandehørm, var på forkant efter afviklingen af de to fantastiske løb i 2018. Og fik allerede i starten af 2019 genforhandlet aftalen med forsvaret om brug af kasernens øvelsesområde, stadion, P-pladser, lokaler og badefaciliteter til en gentagelse af succesen i 2019.

Det var derfor noget af en mavepuster, da forsvaret for godt en måned siden meddelte os, at vi desværre ikke kunne bruge deres faciliteter alligevel, da de var nødt til at inddrage dem til et jubilæumsarrangement for Veteraner.

Det eneste vi fortsat kan benytte er øvelsesterrænet – alt andet er optaget.

Gode råd var dyre, og vi var langt omkring for at finde den mest optimale løsning – faktisk helt i Sørbymagle, og vi var også ude i overvejelser om at aflyse de to løb, da det så værst ud.

Mange frivillige har knoklet for at finde et alternativ, som kan rumme 1.500 personer og give optimale forhindringer til vores ikke helt almindelige løb. Samtidig skal alle deltagere, vores sponsorer, deltagende virksomheder, leverandører og samarbejdspartnere informeres.

Det kræver virkelig en kæmpe indsats fra alle involverede, når uforudsete ting som dette sker.

Vi synes vi har fundet en god løsning, men det medfører nogle ændringer.

Efter flere scenarier - så er det besluttet at det meste af 8 km. ruten vil foregå i øvelsesterrænet omkring Antvorskov Kaserne uden brug af skoven. Hvilket medfører, at vi er nødt til at flytte start- og målområdet til det grønne område bag Svømmehallen, og så kan deltagerne benytte badefaciliteterne i Antvorskov Hallen/Spar Nord Arenaen, Sejerøvej 1, 4200 Slagelse

XM 2016 Søen XM 2017 Korsbjerg

I praksis betyder det følgende ændringer for løbet:

1. Der bliver et længere stykke at løbe til og fra øvelsesområdet - 1,5 km. hver vej, men til gengæld får deltagerne en rute der passerer Antvorskov ruiner.
  2. For at få det hele til at hænge sammen bliver vi nødt til at annullere muligheden for at gennemføre 12 km. ruten til Xtreme Mandehørm, så der bliver udelukkende fokuseret på 8 km. ruten, og vi vil selvfølgelig ikke snyde jer for vandrutsjebanen på Korsbjerg og søen.
  3. Parkering vil foregå flere steder i nærheden af stævneområdet.

Vi vil dog fortsat have mulighed for at tilbyde vand, ild og mudder samt et væld af spændende forhindringer.

Når løb og bad er overstået, så er festteltet åben fra kl. 11.00, og fra kl. 13.00 – 19.00 sørger 2times for den gode stemning.  Det er muligt at forudbestille maden eller købe den i teltet og nyde dette måltid og en fadøl, mens man rocker med til de fede rytmer.

Når deltagerne er klar til at rykke videre, så er der mange muligheder for at forlænge festlighederne:

1. Comwell Korsør tilbyder forkælelse: Spa, saunagus, buffet og overnatning til attraktive priser.
  2. Restaurant Gammeltorv tilbyder lækker buffet og Happy Hour på alle cocktails frem til kl. 23.00, og efterfølgende er der mulighed for at slå sig løs på dansegulvet eller hygge sig i loungen helt frem til kl. 05.00.
  3. Gammeltorv, Rosen Bodega, The Old Irish Pub og The Upper Hill er gået sammen om at tilbyde Pub Crawl i Slagelse City, hvor 1. drink er gratis.

Hvis man vælger festlighederne i Slagelse midtby, så er de med vores nye placering af start/mål-området pludselig rykket så tæt på centrum, at alt ligger i gå-afstand. Det er derfor nu muligt at kravle til PUB-CRAWL.

Læs meget mere om ovenstående på vores hjemmesider www.mandehorm.dk og www.ladiesmudrace.dk/slagelse og disse tilbud kan tilkøbes under linket i bekræftelsesmailen.

Vi glæder os til at byde velkommen til vores mange forventningsfulde deltagere, og vi tør godt love jer en fantastisk dag med masser af sved på panden og mudder i håret – og i år med markant mindre kø ved forhindringerne

FIRMAIDRÆT SLAGELSE · CVR: 12581114 · Skjoldsvej 8 · 4200 Slagelse · 23430915 · kontakt@firmaidraetslagelse.dk Combinemedia